dra in magen så jag kommer föbi och fram

Nu har jag skickat min sista färgpatron, pratat med den sista kunden och glatt lämnat över mina case till mina kollegor - dock bara för en vecka.. men jag är glad för det lilla.

Efter en skranglig busstur in till stan tyckte jag att det var på sin plats att även jag får julklappar... av mig själv. Snabbt dök jag in bland färgerna och värmdes av den här sköna lugnet och tillfredsställelsen som bara en shopaoholic kan känna. jag rusade in i provrummet med 5 klänningar, efter massa stånk och pust slutade det med att jag gick till kassan med de två som NÄSTAN passade. Efteråt kände jag mig nöjd och hög.

Och så på Tesco lyste dom gula extrapris lapparna så lockande på rödvinet att ner i korgen slank en merlot ner, helt oskyldigt. KP förklarade (som om han egentlige hade behövt en ursäkt?) sin nyinköpta låda med öl med "taxin stannade utanför supervalu och det stod i skyltfönstret att det var halvapriset".
Ja, så vad ska man göra?

Så varför knussla. Det är jullov och från och med nu börjar jag min period av konstant ätande och unnande av saker!

Skål!

(och förresten, jag misslyckades med urtunningssaxen, hur nu det är möjligt när man är född i släktet Ring)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0