Inte bara gröna ängar och öl i Dublin

Detär något som jagar mig och jag har sen jag flyttade hit börjat drömma mardrömmar.
Lustigt nog är det alltid en och samma dröm.

Att köra bil ligger på min topp 5 lista och jag ser mig själv (medveten om att inte överskatta mig själv) som en ganska bra bilförare.

Så i den här återkommande drömmen sitter jag som förare i en bil på stora nya E4an som går genom Uppsala, bilen är i de flesta fall full av människor i en osalig röra. Kanske låter behagligt och mysigt, eftersom jag dessutom tycker om att få köra fort, men stolen är framskjuten så långt fram att mina ben inte får plats och jag har knäna uppe i hakan. Ekvationen är inte svår, jag når helt enkelt inte ner till pedalerna, men av någon anledning är gaspedalen nertryckt så farten ökar för varje sekund. Det är inte bara det att jag inte når bromspedalen, jag kan inte heller sätta min fot på kopplingen för att kunna byta växel, vilket i sin tur gör att bilen går på väldigt höga varv och låter helt fruktansvärt.

Jag försöker veja och styra bilen i denna höga fart bäst det går för att inte krocka med medtrafikanter. Paniken stiger och jag kan inte manövrera bilen alls. Mina passagerare är inte alla gånger lika panikslagna som jag utan fortsätter med sitt party i baksätet, men ibland gråter dom och ber mig göra något.

Andra gånger sitter jag för långt ifrån pedalerna för att nå dom, så jag försöker hasa mig fram och sitta på kanten av stolen för att nå pedalerna med tårna. Gasen fortfarande nere i botten och bilen stegrar som en häst och trots att jag försöker hålla i mig i ratten glider jag bak i stolen och kan inte nå bromspedalen.

Jag är helt utan kontroll och totalt skräckslagen

Eftersom den här drömmen jagat mig nu i ungefär 7 månader tog jag hjälp av Google för att försöka tyda mina drömmar.. och som Gustav sa behöver man inga högskolepoäng för att förstå vad för undermedvetet som gror hos mig..

http://www.experiencefestival.com/a/Meaning_of_Dreams_about_Car/id/241743

Jag har inte kört bil på 4 månader och mina föräldrar har just köpt en ny bil som dom så snällt lovat att låna ut till mig under min vistelse hemma, känner mig en aning osäker och rädd för det där fyr-hjulade maskinerna.

Vi hoppas på det bästa!


Kommentarer
Postat av: Malin

åååaaahhh!!! jevla skitväder... nu vankas det snart hemgjord Thai green curry... ses imorrn!

2009-12-17 @ 21:04:04
URL: http://fastertoots.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0