papper + vatten = ingen påse alls.

Igår när jag var ute I spöregnet för att leta efter kakao (vilket är totalt omöjligt efter jul, alla affärer jag var på erbjöd mig chokladdrycks pulver) mötte jag vid ett övergångställe en kille som sprang mot rött över övergångsstället. Han hade varit på PC world och såg ut att ha något stort i sin papperpåse, eftersom det var ett monsunregn och storm igårkväll så var hans papperspåse redan fuktig.. Han tog ett litet skutt upp på trottoaren och i samma stund gick påsen sönder och hans nyinköpta dator låg i en vattenpöl. Som tur var så var datorn inpaketerad i en låda och han var snabb med att plocka upp den. Men hans ansiktsuttryck var fullt av skräck och jag funderade på om Pc world hade någon typ av kundrätt gällande deras papperspåsar?

Det där hände mig också en gång, fast jag var dum nog att frakta ölflaskor i en gammal penneys papperspåse och ställde ner den i en vattenpöl.. all öl ramlade sen ur och jag fick bära dom i min famn i stället – men det var bara dumdistrigt av mig från början.

Dagnes ilandsproblem i ett u-land.

Annat är det med Sverige, rejäla oåtervinningsbara plastpåsar delas ut till höger och vänter – och håller gör dom också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0