I´m back..


I helgen åkte jag o Vickan till IKEA, någon hade sagt att vädret skulle vara tropiskt och vi hade lite dåligt samvete för att vi inte gick ut I solen.  Men när vi stod vid buss hållsplatsen frös vi båda två och övertygade varandra om att vår utflykt var den bästa idén vi haft på länge. Jag fick lite hemlängtan, och kanske speciellt efter svensk sommar, när jag var på IKEA. Fick hålla mina fingrar I styr för att inte köpa med mig hem alla onödiga Billy hyllor, Beata tyger och Soda sugrör. Istället kom jag hem med en Charmig (ja den hette så!) konservöppnar med bajs på, det var därför den kostade 50c.. men om den var värd sitt namn kan diskuteras!


Helgen fortsatte i svensk anda, eller ja.. sommaranda kanske. Jag, Ella och Rob gick ut på söndagen för att äta glass i parken och jag fick ha mina solglajjer på hela dagen! 
 

Nu när solen äntligen behagat titta fram rastar jag mina joggingskor på eftermiddagarna, det är inte utan svett och tårar som jag släpar mig fram längst ån. Här om dagen när jag kom hem sa Gustav “oj, vad röd du är i ansiktet”. Och tro mig, det var nog inte bara han som förvånades över det, knackarna  hajade till och tittade upp på mig när jag kom dundrade som ett ånglok men kanske mest för att jag störde deras dvala. Min sportkarriär är inte lätt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0