"nice ass" snygg!

Vi har ett filmteam på jobbet, dom ska tydligen göra en “så här ser dom som svara I telefon ut när du är frustrerad över din skrivare” –film för kunder. Eller vad vet jag, jag lyssnade inte så noga. Vi fick flertal mail och 3 muntliga tillsägningar av högre makter om att vi Måste, ja MÅSTE, klä oss business-like. Jaha tänkte jag och gick hem och la mig på soffan.


Efter x-antal Glee avsnitt kom jag sen på att jag kanske borde leta rätt på något att sätta på mig, jag öppnade garderobsdörren, slängde ut alla mina kläder ur lådorna, drog in magen, knappar flög ur skjortor, smutsfläckar försökte tvättas bort och skor putsades – det hela slutade I en stor suck och ett frustrerande meddelande till en kollega. Jag kom till jobbet igår med det finaste jag kunde hitta och Henriette tyckte att jag hade ett “nice ass”. Så gårdagens plan var att gå med rumpan I vädret. Petter var så snygg att jag tappade andan lite och Ella såg så proper ut att jag knappt vågade prata med henne. Jag försökte laga mina strumpbyxor på toaletten med svart nagellack men det resulterade bara I att mitt lår blev svart. (jag har fortfarande inte tagit bort det). Så det här är alltså dag två I den här fejkade business atmosfären och min morgon var hysterisk när jag inte kunde hitta något att sätta på mig. Det slutade I alla fall I en för liten skjorta (så liten att jag fått sy igen den för att det inte ska bli kikhål in till min bara hud) och svart kjol, jag fick “stryka” banden till skjortan med min plattång och återanvända mina nagellacks målade strumpbyxor.


Jag stapplar runt i dag i mina alldeles för höga klackskor och anar att ett sendrag kan komma i min vänstra vad vilken sekund som helst, men det är ju trots allt fredag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0