nu har vi dansat klart.

Snorpapper. Vitaminpiller. Ipren. Soppa. Te med massa honung. Nässpray och smutsigt hår. Jag orkar inte längre, jag har tröttnat och kan den här dansen utan och innan - förkylningen för och jag följer lätt som en vind. (jag blev lite inspirerad av Vreeswijk)
Den här gången har jag inte ens gjort något för att förtjäna denna bittra bestraffning.


Efter att ha facebookat och msnat lite för länge tog jag mig ändå ut från lägenheten, som om det hade varit snöstorm ute klädde jag på mig massvis med kläder och satsade på en promenad. När jag öppnade ytterdörren bländades jag av solens strålar och jag vet inte om det var min överdrivna klädsel eller en gnutta feber som fick mig att svettas men jag vände ganska fort och gick mot Tesco för att inhandla kvällens middag. Och nu sitter jag här igen, inloggad på facebook och msn och måste säga att jag är besviken på världen.. det har inte hänt något spännande på två timmar!


Så nu får det vara nog, jag sätter ner min fot, jag trotsar alla baciller och virus i min kropp, tar en dusch och förklarar mig själv som frisk!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0