vad är väl pressbyrån (en bal på slottet)..


I lördags vaknade jag upp bakis med en enorm längtan efter mitt gamla flickrum, dom orange väggarna och fågelkvittret från det öppna fönstret. Jag önskade att det var sommar och drömde om frukost I trädgården I Ängeby. Jag längtade efter pressbyråns erbjudande “kaffe + bulle” och lata dagar på stranden. Efter långa kvällspromenader med hundarna och sena vinkvällar med myggen.

 

Det tröstade lie att solen sken i Dublin på lördagen, men jag hade sån huvudvärk att jag fick stanna inne nerbäddad i sängen med några Glee avsnitt som sällskap.  Vid fyra tiden släpade jag mig i alla fall upp och tog mig ut till Ranelagh för grillfest, med pappasås och massa potatissallad glömde jag snabbt bort min huvudvärk och hade en trevlig kväll. Jag och flickorna softade till reggae musik, drack vin och skrattade. Gammal som jag är damp jag ner i sängen vid midnatt och somnade gott.

 

Söndagen tillbringade jag med Moa.  Vi gick lös på necessärer på penneys, delade en chipspåse i biosalongen beklagade oss över det “ickevädret” och hon gjorde mig till en lycklig människa när hon lånade ut sin hårddisk med nya Greys anatomy avsnitt.

Jag städade rent hela lägenheten, pysslade ihop ett paket till syster och på kvällen åt jag och Gustav knäckebröd mackor och tittade på Jersey Shore. En skön och söndag.

 

Nu är det måndag.

Men den börjar bra, min finska tösabit kom med finsk choklad och en bild på en hamster. Men mina drömmar om svensk sommar får mina ögon att tåras lite och jag funderar på att köpa jordgubbar, blåbär och yoghurt till frukost för att trösta mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0