bloggandet ligger på sparlåga.



För er som är intresserade kommer här ett litet utdrag från mina senaste höjdpunkter.
Katta förgyllde en dag med sitt strålande leende och härliga skratt, vi åt en mindre tillfredsställande sushi buffé på Dragon palace, letade efter skor (till henne!!) och fotade varandra på Åhlens tak.Jag har hängt med syster och skrattat så tårarna rann. Jag har spelat piano och köpt högtalare till min dator.
Idag gick jag till tandläkaren, och bortförklarade bristen på tandtråds användningen med min nya ursäkt "jag har ju semester". Hon nöjde sig med det och tog bort lite tandsten och sa att vi skulle ses om 2 år igen. Jag har vart i Alunda med min brorson, vi tittat på modelltåg, det var fantastiskt roligt.. även om jag blev stucken av en geting. Han förgyllde min dag med "Faster, du är vacker" och "Jag älskar dig".
För att kompensera mina senaste klädinköp har jag slängt ytterligare en full ikea kasse med kläder, och nu slänger jag två favoritväskor. En Ålands tripp är på ingående, likaså en Stockholms vistelse och även om jag gärna förtränger det står även "packning" på schemat.

Idag fick jag ett brev från min skola som bad mig välja vilka ensembles jag vill vara med i.. och att jag gärna får ta med mig eget instrument (varför har ingen uppfunnit ett uppblåsbart piano?). Det börjar alltså närma sig, jag flyttar om 9 dagar och börjar skolan om 11, jisses! Känner mig fortfarande väldigt nöjd över beslutet att börja plugga igen och jag tror det kommer bli toppen!

Nu ska jag ta ett glas vin.. "jag har ju semester"!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0