Helg nr 2 i Norberg.

Ja så illa gick det ju ändå inte i förra inlägget, bortsett från några stavfel. Och jag kanske ska erkänna att även ikväll skriver jag med några droppar alkohol i kroppen.

Så, en lägesrapport från sist.
Det är fortfarande en fantastisk stämning här!  I fredags var jag "ledig", tanken va att jag skulle plugga och ordna upp lite tråkiga saker som jag inte hunnit med (eller kanske egentligen skjutit upp), men riktigt så blev det inte. Jag sov alldeles för länge, hade en lång frukost och städade lägenheten tillsammans med Hanna. När alkoholen var inhandlad och maten stoppad i magen var det dags för kalas. Förfest här på Haket och i högklackat bar det sen iväg till nästa kollektiv för tequila party (nej jag drack inte tequila, den missen går jag inte på igen). En ypperlig kväll med dans, sång, skratt och allt annat som tillhör. Jag krävde en efterfest, Petrus stod för husrum och Niels bjöd på bullar och lakritsshots (som jag såklart skulle ha två av). Jag blev kastrullfull så hela rummet gungade men lyckades med stadig hand rita en fin mustasch på värden som somnat. På lördagen satt jag och Hanna och gnällde i soffan men bestämde oss sen för att ta tag i vårt elände och göra något vettigt av dagen. Jag matade ankorna vid ån, hängde på skolan lite, spelade fotboll och avslutade kvällen med lite sällskaps spel.
Idag vaknade jag utvilad och nöjd, hade en mysig frukost med Karin och vi klurade på vilka låtar vi ska uppträda med på kommande spelningar. Sen tog vi en cykeltur och utforskade Norberg (det tog ungefär 50 minuter). Men sen började alkoholabstinensen klia lite så vi bjöd hit vänner för middag. Niels bjöd som vanligt på spännande drinkar och dansgänget fick till och med rasta våra fötter. Några valde att spela basket men jag följde med det lite tröttare folket hem till Jacob för att kolla på film, sen avrundade Haket kvällen med en liten jam session i köket.

Ännu en trevligt helg i Norberg men nu är den över och det är dags att sova, för imorgon är det måndag o då ska jag spela massa piano hela dagen!

Kommentarer
Postat av: moa

jag måste sluta läsa din blogg för allt låter så kul och jag blir avis! :)

2010-08-30 @ 07:11:31
URL: http://moamedm.blogg.se/andrasidandammen
Postat av: Annica

Det Är kul och du borde också gå på folkhögskola, du skulle älska det! =)

2010-08-30 @ 09:21:18
URL: http://annicaring.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0