kärlek. flyttlådor och symaskinen!


Nu börjar det dra ihop sig, om två dagar flyttar jag till Norberg. Igår skrev jag ner en lista på saker att göra och lyckades faktiskt bocka av hälften av den, men jag har sparat dom jobbigaste till sist.. såklart! Jag som trott att jag inte har så mycket saker att ta med mig till mitt nya boende fick ännu en gång smaka på min blåögd het och skrattade åt alla lådor som står överallt. Min syster har hittat en ny cykel åt mig! Även den här är "lånad" enligt Cykel maffians alla regler, fast lite mer hederligt faktiskt. Jag är nöjd, den är ju röd! Igår rensade jag ur mammas kryddhyllor och jag slängde dessutom 15 par skor (fråga inte hur många jag har kvar).
Det går bra nu, kompis det går bra nu!

En sen timme igår kväll ringde Johanna upp mig på Skype och vi skrattade, gjorde ett test om vilket parti vi borde rösta på och tömde våra hjärtan och för två timmar var det precis som om hon var här bredvid mig. Samtidigt kändes det som om jag var 15 år igen när jag blockerade mammas o pappas telefonlinje med att vara fjortis i telefon i timtal. Back in the days på många sätt!
I måndags sa Ylva "jag är så stolt när jag går bredvid dig", Anna-Lotta skickade sin vänskap via sms, på det mest finaste sättet någonsin och imorgon ska jag och syster äta pannkakor för hon har tagit halva dagen ledigt för att leka med mig! Love is in the air!

I morse vaknade jag ovanligt sent, med en varm hund i sängen, och mamma sa "ska du sova bort hela dagen?" när jag groggy satte mig vid köksbordet med en stor kaffe. Fick lite ångest över att ha sovit så länge och så här en timme senare har jag fortfarande inte vaknat så jag tar en till kopp kaffe. "jag har ju semester" biter inte på det här, eftersom jag hatar att sova alldeles för länge.

Nu är det nog dags att sparka liv i den här trasmattan jag har några syprojekt att ta tag i!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag blir tårögd av alla inlägg. Underbara Skypesamtal! Och F! for the win. ;)



PUSS min fina!

2010-08-12 @ 16:21:36
Postat av: Annica

ja, vad skulle vi göra utan Skype! =)

jag ska smyga ner en extra röst åt dig, nu ska vi visa de gamla gubbarna var skåpet egentligen ska stå!



<3

2010-08-12 @ 16:31:32
URL: http://annicaring.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0