Uppsalas cykelmaffia har drabbat mig.

Idag har jag och Nina gjort Uppsala. I spöregn (så mycket att jag fick stanna bilen på E4an för att jag inte såg nåt) åkte jag in för att träffa henne, mina 3 € tygskor från Penneys blev blöta på några få sekunder och trots en aning förvirring vilken galleria som var Forum mötte jag upp henne med ett glatt humör. En god brownie och mindre smakrik kaffe senare gick vi ut på shoppingrunda, vi spenderade mest tid på apotekets ansiktskräm hylla och kom därifrån med fulla påsar. Jag förbannade mina skor och tänkte att jag skulle anamma ordspråket "det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder" och köpte ett par superfina gummistövlar, vita! Vi spenderade också mycket tid på phonehouse för att försöka lösa Ninas telefonproblem, lättare sagt än gjort eftersom hon inte har turen på sin sida när det kommer till det där. Och jag tror att som ett tack för sällskapet (jag va inte till så mycket hjälp) fick jag ett par springskor som hon inte kunde ha!

Jag sjöng högt i bilen till Mumford & Sons på vägen hem och var glad över dagens aktivitet!
ikväll har jag sorterat i flera lådor och försök packa ihop det jag ska ha med mig till Norberg, enklare sagt än gjort.. jag har alldeles för mycket saker!

Nu har moralen tagit ut sin rätt på mig. För ungefär 2-3 år sen blev även jag en medlem i Uppsala cykel maffia, jag "lånade" en olåst, lite trasig cykel som stod mot ett elskåp, målade om den och bytte sadel och kallade den för min. Vilken fantastisk hoj alltså, den var magisk. När jag flyttade från stan lånade jag ut den till min syster kompis, någon va ju tvungen att ta hand om min guldklimp. Nyss fick jag ett sms från min syster som berättade för mig att någon hade tyckt att min cykel var så fin när det stod låst utanför hennes väns port och tagit den och nu kallar den för sin. Ja, jag antar att det inte är mer än rätt, min tid var över. Det var dags för någon annan att "låna" cykeln.. men jag måste erkänna att jag är lite bitter över Uppsalas cykel mentalitet. Passa er för nu ska jag ut på cykel jakt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0