jul, jul, strålande...

En vecka i Ängeby.
Julfrid för mig är enorma mängder mat, en syster som sitter bredvid och en helmassa hundar i knät.
Jag sover på en tältsäng mellan dragspelet och synten, närmast sängen står ett extra element och på kudden ligger varje kväll en liten chokladbit (som jag själv lägger dit).
Varje morgon kommer Madicken som kryper ner under täcket, där ligger vi och skedar och myser till vi hör att Jennica öppnar kylskåpet, då vet man att frukosten är serverad.
Sen fortlöper dagen med en del skratt systrarna emellan, en väldig massa gos med hundarna, mat och stickning/virkning. Ja, det har varit min senaste vecka.

Jag fick ett munspel i julklapp, ja det ni! Jag köpte ett par nya strumpbyxor och ett rosa nagellack till mig själv, God jul!
Idag träffade jag Anna-Lotta en snabbis, vi ska ses mer i morgon och jag längtar! Jag hann till och med på en skymt av Sebbe också, trevligt!
Nu börjar det dock klia lite i mina musikfingrar och jag tror jag ska dra mig tillbaka till Norberg snart. Det ska firas nyår i Risbergsverkstad och jag planerar att vara snyggast!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0