sjuk på papper.


Efter en snabb konversation med min teamledare i morse önskade han ett intyg från en läkare att jag är sjuk.
Jag ringde mig gamla vanliga mottagning och fick en tid kl10.
I väntrummet försökte jag läsa i en ointressant tidning och plötsligt stod hon där, den förnedrande läkaren!
jag gömde mig lite bakom min tidning men hon kika upp bakom den och frågade;


"Annica, you´re sick again?"


Jag förklarade för henne att jag kände mig fånig som går till läkaren för en liten förkylning men att jag behöver ett intyg från henne att ge till min chef. Hon suckade men log och sa något om att folk brukar komma till henne med förkylningar och tro att dom är döende.


Hon höll sig lugn medan hon undersökte mina öron och hals, lyssnade på mina andetag och klämde på min hals. Och vi kunde båda säga adjö nöjda, hon för att jag bekräftat henne som en viktig person man inte får störa med små förkylningar och jag för att hon inte förnedrade mig.


Däremot måste jag uppenbarligen gå till jobbet imorgon eftersom hon så snällt skrev ner att jag var sjuk från 1 februari till 4 februari.
Typiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0