skägg är inte ett måste, men irlädsk dialekt går bra!


Igår var jag på gymmet, eller poolen heter det väl kanske. (men jag vill ju också låta cool)
jag tänkte smygstarta min sportkarriär efter ett långt frånvarande på grund av en svår skada *harkel* med att ta mig en simtur.
Först lite irriterade muttrande över hur illa bikinin sitter och att man Måste ha badmössa på sig men när jag slank ner (ja så graciöst var det kanske inte, det var mer som en badbomb) i vattnet kändes det genast mycket bättre! Men det ändrades snabbt och min harmoniska simtur stördes av hysteriska simmare från de andra banorna, vatten stänkte från deras simtag och när jag kom på att jag inte tvättade bort sminket innan jag hoppade i vattnet gav jag upp.

Jag drog mig in i bastun istället, där var det ett himla liv!
En man, i lite för små badkalsonger, förde en diskussion med en pratglad Indisk kvinna. Jag slog mig ner på en planka och började lyssna  tillsammans med en snygg tjej, en annan jätterund man och två barn. Den här indiska kvinnan hade ingen vidare engelska så hon hängde sällan med i konversationen, men trots detta var det hon som pratade mest.

- Varje alla hjärtans dag måste jag kyssa en man! (med stor leende och ögonen på den irländska mannen i för små badkalsonger)
- Jaså? Hur vill du ha det, röda rosor och choklad?
- Nej! jag har inga dåliga vanor! jag äter inte choklad, röker cigaretter eller dricker alkohol!
- Så du menar att du är en perfekt människa? (frågar irländaren som är lite förvirrad över att samtalsämnet vände)
- Ingen är perfekt! men det är så många fina flickor som röker, dom kommer få så många rynkor! Ingen kommer komma på min begravning, jag känner ingen!
(nu säger irländaren något fint citat som någon från perl jam sagt men den indiska kvinnan hänger inte riktigt med)
- Jag kysste en gång en man som hade en fru, då blev inte frun glad! *fnissar* Vad ska du göra på alla hjärtans dag?
- Det är en hemlighet (säger han och ler ett litet lurigt leende)

Någon ropade efter henne utifrån bassängen och hon gick ut, då passade den irländska mannen på att fort fly ut från bastun - säkert för att han inte ville bli utbjuden på en dejt. Mitt skåp var i samma rad som den indiska kvinnans och när jag gick för att hämta min väska såg jag att hon gav en mystisk svart påse till en annan äldre man och sa:
- Det är den bästa som finns på marknaden!

Ja det var sannerligen en intressant och roligt stund i bastun.

Så under min första dag som idrottskvinna kom jag fram till, förutom att indiska kvinnor Kan verkligen prata, att jag vill gifta mig med en irländare som är lika sympatisk, varm, med bullrig irländsk stämma och lika sexig i y-fronts kalsonger som han jag träffade i bastun.


Är inte det här romantiskt så säg?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0