skämmes!

Varför har jag börjat knäppa händerna, luta huvudet åt ena sidan och le dumt när jag pratar med kunder över telefon? Det måste se jätte fånigt ut, och tillsammans med min äckliga telefonröst förstår jag om mina kollegor ryser av illamående när dom hör mig. Börjar jag bli en kontorsragata som alla hatar, detta skrämmer mig!

 

Ni som på senare tid bott med mig vet att jag haft dåligt samvete för att jag inte gett några pengar till barnen i Afrika, TV är fullproppad med reklam om just detta världsproblem! 850 miljoner människor går och lägger sig hungriga på kvällarna (och ni vet lika bra som jag att denna fakta inte syftar på oss jävlar som har kylskåpet fullt men väljer att inte äta av ren lathet) och var 3,6 sekund dör någon pågrund av svält. Det här är fakta som inte går att ignorera och jag har inga argument till att jag inte skänker pengar Varje Dag till bättre behövande, finns ingen anledning att inte göra det – förutom LATHET!

Så skäms på mig, skäms på er och jag hoppas att ni sover gott om natten på era mätta magar! (nu börjar jag ta så illa vid att jag får tårar i ögonen och ont i magen)

Däremot (i välgörenhets andan) har jag kommit in en vana att mata uteliggare i Dublin.

Det är en människa som alltid ligger och sover i ett hörn jag går förbi varje morgon på väg mot bussen och jag har börjat lägga en frukt bredvid honom, som frukost på sängen fast inte romantiskt någonstans. Jag kan ha helt fel, kanske är det här en drogmissbrukande bråkstake som inte förtjänar min frukt.. men åtminstone får det mig att känna mig lite bra.

 

Och jag antar att det inte är läge o nämna att jag är överlycklig över att det är fredag, att jag har en hel Fazer choklad kaka liggandes i min låda, att jag ska äta Tacos ikväll, gå på bio och sen äta grönsaksstavar med svensk dipp? Förmodligen inte.


Kommentarer
Postat av: emelie

Hejhej.

Kika gärna in till mig en stund.

Kanske finns något som du tycker om :)



Kram

2010-02-26 @ 14:05:17
URL: http://jonassonemelie.blogg.se/
Postat av: Annica

Skäms Emelie, skäms!

När tänkte du senast på världssvälten, på vem som knåpar ihop dina somriga lågskor? Och du ska vara glad att du ens har ett handfat!



och nej, jag hittade ingenting på din sida jag tyckte om.. förutom möjligtvis Converse skorna, men dom behövde jag inte din blogg för att titta på!



eh.. alltså, jag gillar bara inte smygreklam!

2010-02-26 @ 17:57:53
URL: http://annicaring.blogg.se/
Postat av: anna-lotta

hahahahahhahhahahahaha

2010-02-28 @ 19:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0