Morgonstund har guld i mund..

...eller som min mor skulle sagt "inte Ett Ord innan jag fått mitt morgonkaffe"  

Min morgon börjar fruktansvärt illa.

Vår tillfälliga inneboende Josef gick upp tidigt för att duscha, och vår dusch låter som ett helt tröskverk. Efter lite irritation somnade jag om men väcktes 40 minuter senare av min förbannade väckarklocka, olyckligtvis förstod jag inte heller mitt eget bästa och började snooza. Det var kallt, jag förbannade Irland för deras okunskap i varmvatten beredare, mitt frukostbröd hade möglat och jag fick återanvända ett par strumpbyxor när jag insåg att jag glömde bort att tvätta igår.

 

På bussen somnade jag och vaknade lagom till att jag skulle gå av, men att bli väckt för tredje gången den här morgonen fick bägaren att rinna över.


I min inkorg på jobbet väntade morrande mail på mig och trubbel.

För att pigga upp mig själv gick jag till vår kaffeautomat men valde fel kaffe och fick en americano med extra socker.

Tröjan min sticks.

Jag hör dåligt.

Mina handleder värker.

Och barnen i Afrika svälter fortfarande.

 

Jag skulle vilja säga att ”det kan bara bli bättre” men med min otur så anar jag att taket kommer falla in, att jag snubblar på mina egna skosnören (som inte är knutna) och förmodligen kommer det börja regna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0