ramlar runt i klack

En kollega till mig sa en dag:

 

”jag har aldrig sett dig i högklackade skor, du har alltid dina converse”

 

Så när jag var hemma i Sverige packade jag ner tre par skor med klack, för att bevisa (kanske mest för mig själv) att jag minsann också har finskor med klack.

Och nu har jag varierat mellan mina tre par skor och min kollega har uppmärksammat dom så då var den saken avklarad.

Problemet är bara att jag har glömt hur man går i såna här skor.

 

En gång i tiden sov jag nästan i mina favorit pumps, jag kunde dansa en hel natt med dom och klarade mig undan mindre skador.

Jag har prövat spänna benen, men då ser det ut som om jag går med styltor. Jag har försökt slappna av i benen men då ser det ut som om jag gör ”knäböjs”.

Mitt bord är dessutom så lågt så nu slår jag i knäna i bordskivan, och det är väldigt långt ner till toalettsitsen.  

Balansen är inte heller vad den borde vara i dom här skorna. När jag tidigare i morse skulle gå på toaletten vid stora entrén gjorde jag en snygg liten högerkurva men tappade balasen så jag dunsa in med axeln i en pelare. Jag var också nära att ramla in i Ella då vi gick till cafeterian för att äta frukost men jag tror inte hon märkte något) -  inte så proffsigt och jag hör hur Tyra Banks skriker av fasa.

 

Men sällare jag sitter ner ser ju allt ut som det ska!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0