tant annica.

I lördags när jag marscherade Georgestreet fram med bestämda steg (utmattad, trött och hungrig efter att kvällen innan hällt I mig en heldel alkohol) mötte jag fyra ungdomar.

Iklädda tajts, magtröjor och Penneys handväskor gick dom rakt mot mig i armkrok.

Jag visade bestämt att jag minsann inte tänkte vejja för dom och dom separerade två och två, det vänstra paret gick åt sidan men den högra sidan höll fortfarande hårt tag om varandra, såg mig och forsatte skrattande plöjande fram rakt mot mig. Jag blev stressad och hade ingen plats att undivka denna ohyra... så vi krockade!

   

Det normala hade kanske varit då för dessa två småkryp att släppa taget om varandra och be om ursäkt, men eftersom dagens ungdom inte vet vad varken respekt eller hyfs är så klängde dom kvar vid varandra som två iglar.

 Dom höll mig fast i sitt stenhårda grepp och bland Penneys kassar och annat krimskrams försökte jag slå mig fri!

Jag blev brutalt arg och visade tänderna, men uppenbarligen fungerade inte mitt bitterfitta-temperament på dom och när jag slutligen slagit mig loss skuttade dom vidare skrattandes och säkert lite nöjda efter att ha irriterat mig!  

 

När jag har åldern inne ska jag gå in hårt för att vara grinig tant!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0