Dublin din jävel, jag älskar din stil!


Jag vill med en lista på saker jag kommer sakna och inte sakna med Dublin säga Adjö.
Ett hejdå och ett STORT Tack.

Med Kärlek:

kommer inte sakna:

stanken från uteliggarnas avföring som är blandad med snabbmats restaurangernas fett i gränden på Bachelors Walk
duvorna som är höga på uteliggarnas rester
blöta kullerstenar
irländska tonåringar
Dublin bus
Xerox (med undantag för några arbetskollegor)
irländsk klädstil
det icke existerande varmvatten beredarna
mataffärerna
Euron
omväxlande vädret
bakfyllorna


kommer att sakna:

guinness
kvällarna i Ranelagh
efterfesterna
hövligheten
sushi från yamamori
Penneys (framförallt tygskorna)
Cineworld biokort
alla hustak som lockade fram allsången
regnet en söndag
enkelheten och ansvarslösheten
skratten
shoppingturerna till IKEA
promenaderna i Docklands
filmsöndagarna
afterwork ölen som alltid blev mer än en öl
att prata engelska
danskvällarna
utflykterna och äventyren
ölspelen

Med ett leende på läpparna ska jag se tillbaka på mina dagar i Dublin.
och TACK till er som gjorde Dublin till mitt hem <3

Kommentarer
Postat av: Johanna

Gråtattack nr 2

2010-08-11 @ 20:46:01
Postat av: Annica

<3 för att du gjorde Dublin till en säker och trygg värld.

2010-08-11 @ 21:29:27
URL: http://annicaring.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0