inuti, utanför, runtomkring och in igenom.


Tillsammans med min syster gav jag mig iväg i lördags morse till Horndal för att gå på Vildrosfestivalen. Med bestämdhet bemästrade Jennica GPSn som är väldigt omogen och har tonårshumör som sen ledde oss in till skogen. Mitt där ute i ingenstans var ett av de mysigaste festivalområdena jag varit på. Vackra människor, skön musik och god stämning omringades oss på en gång och vi kände oss genast som hemma. Tältet som vår käre far erbjudit oss var säkert 20 år gammalt men vi lyckades få upp det, det såg lite krokigt ut men det fick duga. Den första ölen öppnades och festen var igång!
Vi träffade en vän till Jennica och han hade många sköna vänner, tillsammans var vi lejonen på lejonklippan och hade en ljuvlig tid tillsammans. Men det blev lite kallt så jag och syster gick tillbaka till tältet för ombyte och påfyllning av öl, då hade en av tältpinnarna vikt sig! Typiskt, men vi skrattade och lagade det hela med lite tejp.
Sen började det bästa med hela dagen: Stefan Sundström och Kultiration kom på scen (inte samtidigt). Vilken Lycka, och vilka fina pojkar! <3
Trötta efter allt dansande och lite blöta av regnet knallade vi tillbaka till vårat tält, som nu inte längre var så mycket till tält... Världens sämsta tält! Vi gick och sov i bilen istället, med all vår packning, sovsäck, filtar o blöta fötter lyckade vi få till det riktigt hemtrevligt och somnade gott. Att vakna var däremot lite jobbigare, det var dimmigt, kallt och vi var kissnödiga. Vi lyckades få två koppar kaffe i utbyte av våra starka armmuskler (vi bar några bord) åt vår medhavda fantastiska frukost (mjukost och knäckebröd) och sen stuvade vi in oss i vår bil. Tre liftare frågade om dom kunde åka med till Uppsala så vi hade debattörer i baksätet hela vägen, vilket nog var tur för oss så att v kunde hålla oss vakna och stadiga på vägen!

När jag kom hem och överlämnade bilen hel (inte så ren) konstaterade mina föräldrar att dom borde slänga det där tältet och tackade för att vi hade "testkört" det. Jag körde in en fryspizza i ugnen, tog en valbehövd dusch, en c-vitamin och kände mig efter det som en människa igen.

Imorgon blir det obligatorisk familjemiddag och på tisdag åker jag till Leksand!

Allomfattande.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0