och så blev den, måndagen.

Som jag trodde blev måndagen lite rastlös, typiskt mig när jag alltid har så höga förväntningar.
Jag läste ut boktjuven av Markus Zusak när jag vaknade och även om jag hade fått glimtar om slutet grät jag en skvätt, en fantastisk bok som alla borde läsa! Vid frukostbordet avnjöt jag rågbröd med massa prästost på och en kopp kaffe. För att lugna min mammas stressade hjärta gick jag igenom några gamla lådor med sparade saker. Det var en mysig stund i trädgården med gamla brev, teckningar och skolböcker. Jag hittade min låda med porslin vilket var ett kärt återförenande, och gamla minnen från förr sköljde över mig.
För att släcka min törst efter sysselsättning bakade jag bullar, sydde en sol och åt lunch samtidigt, men självklart var det som att dricka saltvatten så jag cyklade ner till Konsum i Stovreta och spenderade pengar istället. (vilket bara påminde mig om min dåliga kondition och fattigdom).

Nu väntar jag på Skype samtal från fröken Rastas och tittar på regnet som piskar mot fönsterrutan.
Först nu känner jag ett lugn och undrar var min raslöshet rotar sig i egentligen?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0