Ryanair ditt lilla otyg!

efter 5 dagar i Sverige har jag hunnit med mer än jag skulle gjort i Dublin och det är väl ett gott tecken? Ella ja, jag hade säkert hunnit med samma mängd men av bara en och samma sak; dricka.
Jag har inte intagit en enda droppe alkohol sen jag kom hem och jag börjar tro att jag omedvetet försöker rena min kropp. (för god mat, chips, godis och annat onyttigt räknas inte) Jag har hunnit med att besöka gränby centrum, Mariestad, Länna bad, Uppsala City, åka upptåg, grilla med farmor, bada i Laffsen och sovit ut på morgnarna. Det är Ljuvligt att ha sommarlov!

Nåväl, jag vill berätta för er om en av de många (den senaste) Ryanair historier jag har.

Jag kom till flyplatsen (som vanligt 4 timmar innan mitt flyg skulle lyfta) och skulle checka in min väska.
Damen ber mig gå över till en annan disk för att betala min övervikt och säger också att hon skulle behålla väskan bakom sig och ge mig mitt bordinpass när jag kom tillbaka. Jag betalade snällt mina 40€ för mina 2 kg extra kläder jag lyckats plocka på mig och går tillbaka till inchecknings disken.

- Hi, I just paid for my overweight and would like to have my boarding pass.
- Ok, you can put the bag here. säger hon med en väsklapp i handen.
- Eh.. you said you would take care of my bag while I paid for my overweight
..kvinnan tittar bakom sig och vi båda konstaterar att nej, där fanns ingen väska.
- aha, that one.. I already sent it down.. but you can put the other bag here.
- But I only had One bag.
- Yes, but the overweight.. you can put that other bag here and I will send it down.
- I Only Had ONE bag!
- you did, but where is that bag now?
- Yes apperently you have already sent it down?
- I think so yes, so here is your boarding pass.. have a nice flight
- But, is my bag down there or not?
- It is there for sure!
- ehh.. did you tag that bag?
- Yes, I think so.
- Eh.. well can you please check where my bag is?
- I'll promis you it will be in Sweden when you arrive.
- Yes, but I don't belive you and want you to check it!
kvinnan är jätte irriterad på mig nu, och jag på henne hon går iväg till någon manager och knappar på en dator och pratar i telefon och sen kommer hon tillbaka till mig med ett leende på läpparna.
- Oh I'm so sorry I must have confused you with another lady who wanted to add another bag so I printed this tag for her and now I thought that you were her. But no, your bag is downstairs, tagged, so everything is fine!
- Ok, thank you! muttrar jag och tror fortfarande inte riktigt på henne.

Som tur va (för ryanair) så va min väska på plats i Sverige när jag landade och allt var frid och fröjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0