saker på gång..

Dagens innehåll:

Jag väcktes av symaskins snubben som sa att mammas symaskin var klar för avhämtning.
Jag ringde min gamla landlord för att tjata fram lite pengar.
Åkte sen in till stan för att hämta mammas symaskin, när jag ändå var där passade jag på att köpa en enorm mängd prydnadskuddar på IKEA (btw IKEA i Uppsala ser precis lika dant ut som IKEA i Dublin, lustigt!)
Hemma i Ängeby igen drack jag kaffe och åt superpimpade mackor.
Vid kaffebordet tjatade pappa om att han var rastlös så jag tog mina päron ut på en åktur och hamnade slutligen på Emmaus, där köpte jag en kaffeburk och åt en glass.
Mamma hann skika högt två gånger när jag körde bil (en gång för att körde på fel växel.. tyckte hon. Och en annan gång för att hon trodde hon såg en mötande bil jag inte såg) och hoppade ur bilen när jag skulle backa upp för vår backe.
Hemma igen letade jag fram alla olika sorters mjöl jag kunde hitta i skafferiet, rörde ihop en pajdeg och slängde sen ihop en gigantisk vegetarisk paj.
Sen började mitt nya sommarprojekt; prydnadskuddar.
Pratade lite med Johanna via Skype (sjukt bra grej.. ja, både Johanna och Skype)
Pajen blev klar och jag o Far åt framför TVn och tittade på ett matprogram (där dom gjorde väldigt mycket godare mat än den jag åt).
Återgick till symaskinen och min nya Spotify låtlista.
Där satt jag då i några timmar, klippte, sydde fel, nålade, romantiserade med spetsar och stack mig i fingret.
Johanna ringde igen och vi pratade lite mer.
Madicken tjatade om kissrunda så vi gick ut på en promenad. Vi träffade en padda.
Hemma i trädgården tävlade vi om vem som kunde äta mest smultron, Madicken vann. (hundjävel)
Jag blev sur och gick in för att sy vidare.

Och nu ligger jag i min säng och ska läsa lite bok.
Ja, det var den Onsdagen.. jag känner mig nöjd!
Imorgon är det Torsdag och då kommer Anna-Lotta! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0