en helt vanlig dag på gymmet.

 

Jag släpade jag mig till gymmet igår trots att min kropp protesterar och gör tonårsuppror.

 I receptionen drog jag mitt kort i laserläsaren och började gå mot omklädningsrummen, framför mig dyker en karl upp i bara badbyxor. Det blir en sån jobbig ”vilket håll ska du gå?” –situation som slutar i att jag dunkar in i hans nakna bröst istället för att veja för honom – ett stort missförstånd från bådas sidor. Efter lite rödrosiga kinder och obekväma blickar från oss båda lyckas vi ta oss därifrån utan skador, förutom de mentala. 

Så här i efterhand skyller jag allt på honom, komma där i bara badbyxor och distrahera!

Ett mindre lyckats träningspass senare gick jag, svettig och röd i ansiktet, tillbaka till omklädningsrummet. Mina ben kändes som gelé och jag hade svårt att få tillbaka en normal puls. Självklart springer jag då in i en halvnaken kvinna när jag ska runda ett hörn, kvinnliga bröst i ansiktet, jo man tackar!

 

Kanske var det min turdag igår, främmande människors nakenhud, eller så är jag bara dömd att misslyckas på gym.

Det är med skräckblandad förtjusning jag tänker bege mig till gymmet idag igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0