Monday bloody monday blues


Att hata måndagar, speciellt måndagar på jobbet, är inget jag är ensam om.. det vet jag.

Men just idag tycker jag nog att det är mest synd om mig än om någon annan (och säg inte ”tänk på barnen i afrika”).

Lokalen som min obekväma stol och sega datamus finns i är ett ombyggt magasin, luftkonditionering och  isolering saknas, väggarna är mintgröna och dom la in en heltäckningsmatta över betonggolvet... inge vidare charmigt. Det är kallt, luften är torr och jag känner mig lite förkyld.

Idag regnar det och det känns som om jag sitter i en container, det smattrar, susar och fönsterna skakar. Jag längtar tillbaka till min varma säng.

Inget kaffe har jag fått än heller. Jag har glömt mitt lösenord till ett av systemen,det ramlar in tickets och ingen hade skrivit till mig på Facebook.

 

Jag hoppas att det inte börjar regna mer, det har börjat läcka från taket ungefär 5 meter bort från mitt bord, för då ramlar nog taket in.

 

Finns det inte kaffe i cafeterian nu så ger jag upp för idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0