väck aldrig en björn som sover.


Den engelska tv-kanalen Living sviker mig ständigt. Jag var så lycklig när reklamen om Greys Anatomy började rulla i TV för någon månad sen, i flera veckor väntade jag på premiären!

Varje torsdag kl 21, och Som jag sett fram emot Varje torsdag!

För ungefär två veckor sen visade det sig att ett avsnitt inte blivit inspelat på min boxer, jag letade och letade men kunde inte hitta något, och det verkade helt enkelt som att Living valt att inte visa Greys Anatomy den veckan. Jag var Så besviken och veckan därpå var det lite svårt att hänga med i storyn när det avsnittet jag missat uppenbarligen var någon story-vändnings avsnitt. Nåväl, jag glömde det hela och tänkte att även tv-kanaler kan göra fel. Ella berättade för mig att hon tydligen ser Greys anatomy avsnitten på en annan kanal, som dessutom ligger något avsnitt före Living och hotade med att förstöra för mig och berätta allt!

 

Så igår var det då torsdag, jag hade laddat hela dagen, på kvällen kunde jag knappt vänta på att klockan skulle slå 21. Jag diskade för att distrahera mig själv och började stressa Gustav kl 20:57 med att stänga av Xboxet och sätta på Living, glatt satte jag mig till rätta i soffan med min kopp te. Gustav letade och letade men kunde inte hitta Greys anatomy alls, inte på någon kanal och jag började känna tårarna fylla mina ögonvrår. Jag gick in på Livings hemsida (som är totalt värdelös) men där stod ingenting om uteblivna avsnitt. Den lugna sovande björnen inom mig väcktes till liv och jag blev jättearg. Jag smällde igen datalocket, sparkade några skor i hallen, skrek något på vägen mot toaletten och försökte smälla igen vår jättesega toalettdörr (nej, inte fick jag den effekten jag ville). Gustav försökte lugna och säga att det skulle lösa sig, men jag hade någon barnslig förklaring till mitt arga humör, jag var ju jättebesviken! Den Enda serien som jag följer, det Enda som är viktigt på TV för mig.. och Living förråder mig Hela tiden!

 

Som liten minns jag min mamma arg som max 2- 3 gånger, och då var hon ARG. Finska svordommar, köksdörrar smälldes igen, porslin skrammlade och jag var så rädd att jag började gråta.  Igår kunde jag förstå min mors beteende, all irritation, all frustration ville bara ut och jag antar att det är bättre att bli arg lite då och då istället för en gång per år.

 

Nu ska jag leta rätt på Livings chef, klippa ihop ett hotbrev med bokstäver från tidningar, ringa upp människan och skrika något på finska!


Kommentarer
Postat av: moa

Jag har avsnitten på datorn, om du är snäll kan du få låna :)

2010-03-26 @ 20:11:30
URL: http://moamedm.blogg.se/dublin
Postat av: KP

www.icefilms.info - du kan få komma hit och streama. annars rekomenderar jag Havana, väldigt mysigt stream-kryp in i centrala Dublin

2010-03-26 @ 22:29:01
URL: http://kpplusmoms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0