för jag är ju bara jag- en singer songwriter.

Efter en grymt bra "föreläsning" från vår teaterlärare Henry har jag nu lite bättre självförtroende och ska våga tro på min låt.
Det är verkligen inte lätt. Det är svårt att vara ärlig med sig själv, att bli nöjd och på nåt sätt släppa taget. "kill your darlings" så att säga.
Och det hjälper såklart inte att tänka att alla har samma känsla i magen som jag, för man är ju väldigt egocentrerad också.
Det blir en singer songwriter låt i 6/8- takt, med en personlig text och jag har lämnat plats för min mörka stämma. Amelie har lovat att lägga en fin fiolstämma och jag Therese ska få lägga en sångstämma över mig också. Det blir bra, jag ska våga.

Det är lunch och jag väntar på att Anna-Lotta ska läsa sitt sms, för vi har en skype-date snart.. hoppas jag.
Under tiden tvättar jag bort mitt läppstift (som ska sitta kvar i 24h) med aceton, kokar bönor och lyssnar på dålig musik på spotify.
Det är tisdag och jag skulle vilja få en helkroppsmassage, en stor chokladkaka, lite ömhet, ett bad, massa pengar, en utlandssemester och lite lugn och ro.

Dags att klinka 6/8-takt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0