jag har en spricka i tummen så jag får väl börja gråta.

Fredag. En slitsam men otroligt rolig vecka. Jag tror nästan jag bestigit berg den här veckan, och kanske har jag lyckats vinna lite självförtroende på vägen. Jag har kommit fram till att jag tycker om att spela bas, jag har sjungit bas-stämma på Amelies låt och klurat ut rytmen i mitt gitarrplock till Leos låt. Som tidigare nämnt (men värt att sägas igen, om nu min far läser det här) spelar jag dragspel på Tommies irländska-punk låt, helt fantastiskt roligt!  Men fortfarande tragglar jag lite med mitt självförtroende inför min egen låt, hur min text egentligen ska gå ihop sig. Ja, det är uppspel på Onsdag och jag känner mig inte riktigt redo. Men som en vis människa en gång sa "det spelar ingen roll vad man gör så länge man är snygg när man gör det" och jag tänker ju självklart vara läskigt snygg (som alltid).

Idag lånade jag Mimmi (en bil) och åkte till Avesta för att få ordning på min gitarr. 50 minuter senare var den som ny och jag är lite lätt förälskad. Jag spelade så mycket när jag kom hem att min spricka i tummen sprack upp igen och började blöda. Lycka är att ha ett instrument som man tycker om att spela på.

Ikväll har jag och pojkarna premiärdruckit glögg, jag har stickat och dom har tittat på youtube. Mycket mysigt.
Imorgon ska jag källsortera, städa mitt rum, spela gitarr, sy klart Niels gardiner och ringa Farmor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0