tältsäng till tältsäng

Ja, och här sitter jag nu.. med filtar lindade runt om mig, dubbla sockor och mössa. Det är kallare i mitt gamla flickrum än i Umeå!
Jag utspelade en egen scen ur sällskapsresan när jag var på umeå flygplats, det blev krångel vid säkerhetskontrollen, det pep många gånger innan jag fick komma igenom. Sen väl på flyget var min väska för otymplig så jag lyckades inte få in den i nåt skåp, råkade ta fel säte och trampade folk på fötterna. Typiskt!

Hemma i byn väntade dock en hel prästost i kylen, två glada hundar, två trötta föräldrar, ett väldigt ostämt piano och mina favorit te-koppar. Imorgon ska jag på fika-dejt på stan och på fredag ska jag vara barnvakt åt min brorson, han har ett nytt lego och vi ska äta sushi tillsammans <3

Nu väntar en tältsäng i mitt gamla flickrum som inte har några andra spår kvar från "gamla goda tiden" förutom de oranga väggarna. Mitt sällskap i natt blir pappas dragspel och en ostämd fiol. Jag ska hålla dörren öppen för eventuellt sällskap av varm luddig hund!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0