tidig tisdagmorgon.

Min väckarklocka ringde i morse vd 04:40, härlig tid! Nu sitter jag i grannens kök, lyssnar på P3 och dricker kaffe ur min termosmugg - idag leker jag familj. Barnen sover fortfarande men ska upp om en timme, kläs på, matas med frukost och sen följas till skolan. Jag måste säga att jag tycker det är ganska mysigt. Det ligger en glad tax vid mina fötter och snart ska jag sticka lite. Det är ett skönt avbrott i min värld, att få leka lite familj, att bli påmind om att det finns en verklighet utanför mitt folkis-liv.

Det här omtalade låtskrivarprojektet vi har i skolan är en skräckblandad förtjusning. Ena dagen är fylld med skratt och iver, den andra med gråt och ångest. Min låt har spelats upp i min ensamble och dom gör det riktigt bra, kontrabas med stråke, piano, fiol och ett soft trumkomp. Jag har tagit tag i min mick-rädsla och sjungit hela min låt i PA-system men är självklart inte nöjd och kan inte heller förlika mig med ljudet som kommer ut. Tåls att jobba på men kanske också att lägga på hylla då och då och bara acceptera.

Det var allt för mig den här morgonen!



Kommentarer
Postat av: annalotta

Oj, vad du är uppe tidigt idag. Själv vaknade jag vid niosnåret och ville bara somna om. Vickade igår på Å-hem och ska dit i morgon igen, så idag har jag en återhämtningsdag. Dumt att vi inte fick till det igår heller, jag var på Zumba och missade dig när du skrev. Men skicka igen när du kan eller så bara provar jag ringa. Stor kram och hoppas du får en bra dag.

2010-11-23 @ 10:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0