Umeå bubblan!

Så i Fredags satt tog jag och Petrus tåg och buss upp till Umeå, jag fick stå ut med hans hickningar men var glad för sällskap på vår 10 timmars långa resa. Jag fick ett varmt välkomnande av Andreas o Anna-Lotta sent på kvällen, cykeltur och till och med lite snö!
I lördags spenderade jag upp nästan hela mitt CSN bidrag på vår shoppingrunda, jag var lyrisk och lycklig. Vi svettades ett tag i ett överfyllt systembolag på Vasaplan men tog oss sen glada hem till en förfest hemma på Tomtebo. Andreas lagade en svingod svamp lasagne och att dricka öl i vinglas till maten kändes helt rätt! Efter några öl kände sig förfesten redo för att gå ut o göra stan, vi hamnade på ett studenthak "Corona" där vi träffade en salig blandning av kossor, balettdansöser, Jack Sparrow i olika upplagor och lite för fulla häxor. På efterfesten stod whiskey och blåskort på schemat och det kändes lite som "back in the days" där i Calles studentrum.
Antar att jag inte behöver gå närmare in på söndagens aktiviteter...
Igår gick vi en långpromenad med Mattias och Ludde, 1, 5 mil.. runt sjön, till ica och hem. Mycket trevligt sällskap och på en lekplats vid Nydala fick vi alla känna oss lite som 15 år igen och gunga högt och klättra på klätterställningar.
Idag flyger jag till Uppsala för att spendera mina sista höstlovsdagar där. Flygresan i sig ska bli härlig (om man nu hinner njuta av en timmes flygtur) men jag hade nog gärna stannar här i Umeå för alltid. Igår när jag kikade på min biljett såg jag fel datum och trodde jag hade missat flyget, det hade nog inte gjort mig så mycket förutom att jag hade blivit ännu fattigare än vad jag redan är!
Nu ska jag kliva upp och njuta av en sista morgonkaffe med familjen Wennberg/Fahlström!

Kommentarer
Postat av: Katta

Men gud så fint! Och det bästa av allt är att ni kände er som 15. Haaaahaaa! Underbart.

2010-11-08 @ 20:30:49
Postat av: Annica

Oja, du vet känslan.. 15 år och lekpark ;)

2010-11-08 @ 22:01:15
URL: http://annicaring.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0