barndomsminnen, filmregissör och solist.


Alla har väl barndomsminnen, ett av mina starkaste inkluderar faktiskt också musik. Jag gick aldrig på dagis, min mamma var hemma med mig (till jag fyllde 13 år) och när mamma sydde, betalade räkningar på sitt "kontor" strök, bakade bröd, planterade om blommor, sorterade strumpor eller gjorde andra typiska "hemmafrus sysslor" lyssnade hon alltid på Leonard Cohen, och jag hängde självklart i kjolen hennes (till jag fyllde 13 år) sjungades på låtsas engelska. Jag kan fortfarande dom där låtarna på skivan "the future", i sömnen. Nu har jag gjort en ny playlist på Spotify med massa Cohen låtar, den lyssnar jag på just nu och ler.

Nog om min nostalgitripp.
Vi har "inspirations" vecka på skolan, tema Film. Jag och mitt super mega filmteam gör en film om vår arma stackars kaffemaskin på skolan, den som alla hatar och svär över. Självklart med ett lycklig slut och med ett kärleksfullt budskap. Jag har precis kommit hem från den sista tagningen och längtar till i morgon då vi ska klippa ihop allt!

Igår uppträdde jag också med min vokal-ensamble. Jag sjöng solo på första versen och hade en ångest som isa genom ådrorna på mig i söndags.  Jag och Hanna övade och övande, kanske mer på mitt självförtroende än på själva låten -  som jag egentligen kunde! Dagen D kom och kallsvettig med en klump i magen gömde jag mig taktiskt bakom trummisen uppe på scen, jag märkte inte riktigt att jag öppnade munnen och att toner kom ut förrän jag gick av scenen. Jag fick tummarna upp av Jacob, ett brett lugnt leende från Sebbe och en kram.
Jag övervann den rädslan trots allt! Önskar man se det här på film får man be mig snällt, skicka blommor, choklad och muta mig bäst man kan för att få tillgång till klippet på Facebook.

På torsdag är det en annan ensamble- konsert, fyra andra låtar att klinka fram på piano. Men just nu är jag för trött för att börja oroa min nervösa mage för det, men tro mig.. det nervositeten kommer att infinna sig även då!

Nu tar jag en sista "nynning" till Leonard Cohens "take this waltz" och somnar lugnt.

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0