en måndags sång.

Antingen börjar jag bli gammal eller så har jag för roligt, för jag minns knappt vad jag gjorde i helgen.

Jag lyckades i alla fall lura en extrem-bakis Amelie att sätta sig på en buss till Avesta med mig. Vi båda behövde nog komma bort lite från Norberg och vi trivdes väldigt bra bland trånga gångar med kläder, långa köer och av att slösa bort lite pengar på saker vi inte behövde! På kvällen lyxade vi till det med god mat och en film klassiker (pretty woman). Igår, söndag, färgade jag håret och gick sen ner till sjön för att njuta av solen och spegla mig i vattnet!
På kvällen hade sång och komp- linjen genrep i mitt sovrum (skolan var låst) och jag fick njuta av deras vackra toner. Innan jag somnade hade jag också lyckats boka biljetter till Umeå!

Idag har jag gjort allt och ingenting. Jag har haft sånglektion med Sebbe igen och idag kom jag glatt och lätt upp i tvåstrukna C, att sjunga nasalt is the trick! Sen övade jag på ett pianosolo till "baby love" -låten som vi spelar  soul ensamblen och tror jag börjar nosa något på spåret, G-blues skalan är de enda tonerna jag hör i mitt huvud nu för tiden. Samtidigt som jag ska klara av bedriften att sjunga överstämma på den låten ska jag också spela en klurig takt på pianot - Det kallar jag multitasking.


Äventyret fortsätter helt enkelt.
utmanar. revolterar. tar i. vågar. och försöker andas däremellan!

Kommentarer
Postat av: Katta

Men gud vad konstigt. För några dagar sen tittade flera i kollektivet på pretty woman och samma kväll såg jag på statusen av en gammal klasskompis att hon också hade sett den. det verkar vara nåt i luften.

puss på dig Annica. jag saknar dig.

2010-10-22 @ 21:59:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0