Radiotjänst - årets höstdepression!

 

Om jag säger "radiotjänst" får ni också rysningar i hela kroppen då?
Det ger ungefär samma skräckfyllda känsla som att om man skulle nämna det riktiga namnet på "han som inte får nämnas vid namn" i Harry Potter världen.
Jag har sällan hört något positivt om radiotjänst, ingen är direkt nöjd, men betalar snällt 2500kr/år.
Jag har hört många skräck scenarion om hur kostymklädda partydödare kommer och knackar på dörren och vinkar glatt till en i titt-hålet i dörren, hur man dragit ner persinnerna, skruvat upp musiken och lagt sig under täcket och gömt sig. Jag har också fått ett telefonsamtal till min mobiltelefon från Radiotjänst som sökt min syster för att kräva henne på pengar (jag sa åt dom att eftersom dom va så duktiga och hittade mitt mobilnummer borde kunna hitta hennes nummer). Eftersom jag varit folkbokförd på en adress där snälla 50-talister redan betalar radiotjänst har jag i 24 år sluppit undan den här summan, men nu har även pesten drabbat mig.. och den tycks vara väldigt svår att smärtstilla. Eftersom jag är tant kan jag även vara en gnällig sådan, snål är jag också... så jag ringde upp dom och skällde ut dom för att ha skickat en faktura till mig som jag inte ville ha, men jag fick smäll på fingrarna och kallades för lagbrytare och osamarbetsvillig. Må så vara!

Av rent intresse (och eventuellt framtida hotbrev) facebookade jag hur många grupper det fanns för just Radiotjänst, tror att bilden nedanför talar för sig själv.




Kommentarer
Postat av: Jonna

Men utan Radiotjänst skulle ju inte SVT ha ett sånt kalasutbud? Men taskigt att kalla dig lagbrytare... Dra't på skatten, säger jag bara! Det finns gott om onödiga utgifter där som kan användas till vettigare saker. Typ Radiotjänst, skolor, sjukvård, TANDVÅRD och annat viktigare än Mr. Reindfeldts lön.

2010-10-15 @ 10:10:12
Postat av: Annica

Ja, jag älskar ju SVT och skulle börja gråta om radiotjänst las ner, så jag betalar gärna.. men summan är orimlig för en extremfattig student! Och du har verkligen en bra poäng där, den där Reinfeldt kan väl ta och börja prioritera oss skattebetalare som bara får mindre och mindre fördelar med att betala skatt!

2010-10-15 @ 10:24:08
URL: http://annicaring.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0