pitt i pannan och blues i fingertopparna.

Igår tog jag faktiskt en halv dag ledigt från allt som hade med musiken att göra. Istället dammsög jag, sydde gardiner, satte upp tidningsutklipp och lagade linsbiffar. Kändes som om jag behövde en paus. Jag gick en timme tidigare till skolan, med planen om att hitta ett piano och öva... men alla var upptagna förutom ett som saknar en baston och fungerande pedaler. Jag spelade i 10 minuter, sen var jag arg så jag slog ner det förbannade ofungerande D:et några gånger och gnuggade min näsa, det är hopplöst att det inte finns pianon så det räcker till! På Blues ensemblen har vi äntligen fått en ny låt och jag vågade till och med klinka ett solo, jag skuttade därifrån med ett brett leende. Trött och hungrig gick jag till Ica och handlade frysvaror och mjukost för 380 kr, min frys är nu alldeles för full och det är inte konstigt att jag kallas "tant- annica", beteendet finns ju där.
Snabbt efter det fylldes mitt kök av folk och vi pimpade upp Amelies medtagna laxpytt (laxpitt) som vi delade systerligt på.
Sammanfattat; en bra ganska bra Tisdag!

Nu har jag snoozat mitt larm (med melodin "it´s time for a change...") i 20 minuter, 3 minuters mellanrum mellan varje alarm. Kanske dags att sluta självplågandet och gå och leta upp kaffebryggaren istället.

Kommentarer
Postat av: Katta

Åh älskade vän. Gnuggade näsan! Jag saknar dig.

2010-09-24 @ 00:54:33
Postat av: Annica

ja, gnuggade näsan och fick streck på näsan, sånt som händer! =)

Saknar dig. <3

2010-09-25 @ 12:24:02
URL: http://annicaring.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0