"välkommen till taxi"

Då sitter jag här igen, i växeln på Taxi.
Jag ska inte klaga, min telefonröst tjänar in sommarpengar åt mig, men nog hade det varit skönt att få ligga kvar i sängen några timmar till.
Det enda jag har att roa mig med (eftersom dom blockerat facebook) är tradera, min mail och diverse musikteori sidor (utan ljud). Jag kommer åtminstone vara nyhetsuppdaterad de dagarna jag sitter här i växeln och kanske kan jag se knappandet på tangentbordet som lite fingerövningar till mitt pianospel.

Igår kom syster hem till Ängeby, vi drack kaffe, gick igenom härliga Berlin bilder och spelade ur vår nyinköpta Yiann Tiersen notbok. Vilken lycka alltså!
Idag kommer Theo till Ängeby också, han ska bo där nu i påskhelgen eftersom hans föräldrar åker på semester. Imorgon ska vi måla påskägg och jag anar att jag kommer få agera lite påskkärring - med glädje!

Ja, det är inte helt tokigt här. Även om en stol i solen hade varit att föredra, eller framför ett piano.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0