My melancholy blues

Det slår sällan fel, jag känner mig själv väl, på söndag brukar den här melankoliska bluesen slå till.
Jag snusar överdrivet mycket, dricker många koppar kaffe, spelar piano tills mina fingrar tappat känseln, lyssnar på så kallad "deppmusik" och går igenom gamla bilder.
Jag har svårt för att göra något vettigt, för att vilja göra något vettigt, jag vill faktiskt mest bara gotta mig i min egen olycka - som oftast är helt obefogad!

Min vecka började strålande med en lyckad permanentning, mitt hår blev helt galet lockigt. Har försökt bemästra det, men det är inte helt lätt, nu låter jag mitt hår vara i tonårs revolution... tar ut svängarna! Jag känner mig saligt vacker varje dag, det är härligt.
Resten av veckan har rullat på som den alltid gör här i Norberg, man rör sig mellan sängen, köket, skolan, ICA, pianot och toaletten - och man Älskar det.
Dock har jag slagits lite med självkänslan och självförtroendet den här veckan, mycket har slutat i djupa suckar och tvivel. Jag har försökt spela på 2å, synkoper, bluesskalor och sjungit överstämmor. Det är såklart roligt, men inte helt bra för självkänslan alla gånger.

Igår hade vi Hippe-fest här på Haket, tokigt roligt! Alla var så snygga och jag tror att alla tyckte att just Hippie-stilen inte hade behövt lämna oss så tidigt som den gjorde.
Tema fester is the shit!

Jag tänker spä på den här känslan jag har lite med att göra som på den gamla goda tiden och titta på Morden i Midsomer och dricka te.
Hanna blir mitt sällskap och det känns som en perfekt söndagkväll!


Kommentarer
Postat av: Jonna

BILD PÅ HÖRET!

2011-01-21 @ 21:06:29
Postat av: Annica

Det finns MASSOR på Facebook! ;)

2011-01-24 @ 15:58:38
URL: http://annicaring.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0