ännu en dag på taxi.

Det var som att jag inte hunnit somna när väckarklockan ringde imorse, men jag har ju självdisciplin som min mor.
Som en zombie cyklade jag iväg till jobbet, trött o missnöjd över hur dåligt hjälmen satt på huvudet.  (men jag hade iaf hjälm!)
Nu sitter jag här igen, samma visa, samma lite för trevliga röst och en helmassa kaffe och snus. Jag längtar till sängen, till SVT play, sol, bad och semester.

Igår åkte jag och Farmor till Gränby Centrum för att shoppa loss. Hon bjöd på kaffe och vi hade en mysig stund bland galgarna.
Sen åkte vi hem och åt stekt fisk och färskpotatis, honungsmelon och drack saft. Vi rotade igenom farmors gamla garderob och hittade hennes gamla blåsor.
Jag fick låna en fantastisk långklänning som Farmor själv sydde 1973. Hon berättade att hon hade sytt den till en fest och alla män hade varit efter henne som brunstiga älgar, Fantastiskt!
Det blir nästa blåsa att ha på sig så får vi se hur många dreglande män jag får efter mig!


Ja, over and out, den var dagens uppdatering.

Kommentarer
Postat av: ale

haha, älska din farmor.

2011-06-28 @ 21:40:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0