Provar nytt.

Igår va jag på biblioteket, jag har längtat dit.
Men det här är Norberg så man kan inte vänta sig så mycket. Men jag hittade några stickböcker och kokböcker.
Bland annat en vegetarisk matfilosofi som heter Rawfood, tanken är att man inte ska använda tillsatser, socker och skumma grejer. Helt enkelt massa grönsaker, nötter och frukt.
Jag blev helt såld efter att jag läst igenom hela boken och tänkte att det här är en diet för mig, jag älskar ju sånt som inte är djur.
Fort iväg till affären för att köpa bananer, frysta bär, ingefära, pepparrot och nötter.
I dag försöker jag då ge Rawfoodens frukost en chans, bovetegröt. Jag Hatar gröt, verkligen. Men med en bärmix och en fin skål så kändes det helt ok, även om det var en större andel bär så får jag väl i mig något. Det stod inget om att man verkligen inte ska dricka kaffe, antar att det inte är att föredra men man måste ju fuska lite.
Senare idag ska jag göra banan-glass och en Rawfood soppa, vi får se hur länge den här trenden håller i sig.

Solen skiner, ska försöka ta till vara på det fastän det är massa snö ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0